A Magyar Marketing Szövetség egy hiánypótló kezdeményezést indít útjára Marketing Trendbook címmel. A vezető hazai marketing és kommunikációs döntéshozók által szerkesztett hibrid kiadványban több, mint 100 hazai szakember írja meg, hogy mit jelent manapság a marketingszemléletű döntéshozatal, hogyan tud egy üzleti szereplő a társadalom és a környezet szempontjából is hasznos döntéseket hozni, valamint, hogy milyen globális és lokális trendeket, tendenciákat kell figyelembe venni és azokra milyen jó és működő gyakorlatokkal, eszközökkel és megoldásokkal lehet eredményesen válaszolni.
Kölcsei Gergő, a Tomorrow társalapítója egy saját rovattal készül a kiadványban, „Amikor a krízis a normális” címmel.
A rovatban több hazai és nemzetközi vállalat marketing- és kommunikációs szakembere mesél az elmúlt évek tapasztalatairól, a fogyasztói szokások átalakulásáról, és a tervezési és döntési folyamatokban végbement változásokról.
„Izgalmas kihívás egy rovat megszerkesztése, főleg, ha egy olyan izgalmas témában faggathatom a hazai marketing szakma kiemelkedő szakembereit, mint a válságkezelés és a fogyasztói szokások. Jól látható, hogy a krízis senkit nem kímél/kímélt, viszont a helyzetekre adott válaszok eltérőek minden iparágban.”
A Gergő rovatában megszólaló szakemberek:
- Bakos-Kiss Enikő – Ikea- kommunikációs koordinátor
- Gulyás Gergő – Félegyházi Pékség – kereskedelmi ügyvezető
- Hoffmann Márta – Kantar-Hoffmann – ügyvezető
- Horváth Bence – Mercedes-Benz Magyarország – marketing vezető
- Németh Károly – SPAR Magyarország – marketing vezető
- Sütő Ágnes – Magyar Bankszövetség – főtitkárhelyettes
A Magyar Marketin Szövetség gondozásában megvalósuló Marketing Trendbookot 2023. szeptember 14-én a Marketing Summit Hungary konferencián mutatják be a Várkert Bazárban. A kiadvány ötletgazdája és projektvezetője Bánhegyi Zsófia (a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, az MMSZ Elnökségi tagja), aki a PR Trendriport projektvezetője is volt. „Régóta várja a hazai marketingszakma, hogy létrejöjjön ez a kiadvány, amelyre kicsit mindannyian büszkék lehetünk. A számos kolléga közreműködésévél létrejövő átfogó alkotás számomra nem más, mint annak bizonyítéka, hogy a hazai szakma nemzetközileg is az élen teljesít” – emeli ki Bánhegyi Zsófia. A Marketing Trendbook ugyanakkor nemcsak egy nyomtatott kiadvány és online elérhető szakmai tudástár, hanem a hazai marketingszakma identitás- és közösségépítő fóruma is lesz egyben. „Imádok részt venni olyan kezdeményezésekben, amelyek egy szakmai közösséget építenek, fejlesztenek. A Marketing Trendbook nekem leginkább erről szól: a magyar marketinges szakma legjobbjai osztják meg tudásukat, hogy együtt még jobbak legyünk!” – hangsúlyozza Román Balázs, a Kreatív volt felelős szerkesztője, a Marketing Trendbook főszerkesztője.