Egy példaértékű együttműködés a társadalmi felelősségvállalás jegyében
A Coca-Cola 2024-es karácsonyi kampányának célja az volt, hogy bemutassa: a jóság és az odafigyelés mindannyiunkban ott rejlik. A „The world needs more Santas” szlogen lokalizálására a Coca-Cola, a Budapest Bike Maffia, a Tomorrow kreatív ügynökség és a Prodactive World BTL-partner együttműködésében valósult meg egy komplex, több szálon futó kampány.
A kampány célja:
A nemzetközi kampányhoz kapcsolódva a magyar kezdeményezés azt kívánta megmutatni, hogy a márkaértékek nemcsak kommunikálhatók, hanem konkrét tetteken keresztül meg is élhetők. A fókusz az adományozáson, az emberi kapcsolódáson és a közösségépítésen volt.
A Coca-Cola Magyarország ugyanis 10 millió forinttal támogatta a Budapest Bike Maffia munkáját. De itt nem álltunk meg. Szerettük volna a fogyasztókat is bevonni az adományozásba, és lehetőséget adni számukra, hogy a karácsonyi időszakban csatlakozzanak hozzánk a jócselekedetben.
A kampány fő elemei:
- ATL kampány TV, digitális és social media kommunikációval, a globális üzenetek megerősítésére
- Coca-Cola Karácsonyi Karaván
ismét hazánkba látogatott a Télapó óriási Coca-Cola kamionjával, és meg sem állt a Budapest Parkig, ahol a Post For Rent influencer ügynökséggel közösen egy óriási karácsonyi bulit csaptunk. A látogatók találkozhattak a Mikulással, kézműves programokon vehettek részt, találkozhattak kedvenc influencereikkel, és vásárlásaikkal további adományokkal segíthették a Budapest Bike Maffiát - Adományozás Coca-Cola automatákon keresztül
Három budapesti bevásárlóközpontban a Coca-Cola automatákon keresztül 500 Ft-os adományokat lehetett küldeni a BBM számára. - Élelmiszergyűjtés az EcoFamily üzleteiben
Két hétvégén, négy helyszínen szerveztünk élelmiszeradomány-gyűjtést az EcoFamily hálózat üzleteiben. A gyűjtéshez a Coca-Cola dolgozói is csatlakozhattak, az irodában elhelyezett gyűjtőpont segítségével. A vásárlók és a munkatársak összesen közel 2 tonna tartós élelmiszert adományoztak, amelyeket a Budapest Bike Maffia juttatott el családok átmeneti otthonaiba, valamint rászoruló családokhoz vidéken.
Az összegyűlt adományokat pedig jótékony célokra fordítottuk a Budapest Bike Maffia támogatásával:
- Ünnepi vacsora és wellness hajléktalan nők számára
Budapesten, egy női hajléktalanszálló étkezőjét egy napra ünnepi étteremmé alakítottuk. A lakók többfogásos, felszolgált vacsorát kaptak, valamint wellness szolgáltatásokat is igénybe vehettek (fodrászat, smink, masszázs, manikűr). A program célja az volt, hogy emlékezetes, méltó karácsonyi élményt nyújtson azoknak, akik ritkán részesülnek hasonló figyelemben. A helyszín átalakítását és technikai lebonyolítását a Prodactive World csapata végezte. - Vitamin Commando – karácsonyi kiadás
A Budapest Bike Maffia önkéntesei több alkalommal jártak Budapest belvárosában feldíszített kerékpárokkal, mikulássapkában, meleg teát, szendvicset, vitamint és takarót osztva a rászorulóknak. - Élelmiszercsomag adományozás rászoruló családoknak az összegyűlt élelmiszeradományokból
A Tomorrow szerepe
A kampány során a Tomorrow kreatív ügynökségként nemcsak a hazai stratégia kialakításáért, tartalomfejlesztésért és kampánykoordinációért felelt, de volt lehetőségünk egy izgalmas fotózást is szervezni a Coca-Cola zenei ambassadorjával, a Valmar-ral. A cél pedig egy hiteles és emberközeli kampány megvalósítása volt, amely nemcsak kommunikál, de valódi értéket is teremt.
Kampányeredmények:
- ~2 tonna tartós élelmiszeradomány
- 100+ női hajléktalanszállón élő lakó ünnepi vendéglátása
- 3000+ adag étel, tea és vitamincsomag kiosztása
- Több ezer social média interakció
- 3 bevásárlóközpontban digitális adományozás
- Több mint 1000 vásárló aktiválása az adománygyűjtő üzletekben
Ez a kampány ismét rávilágított arra, hogy a marketing és a reklám túlmutathat az eladásösztönzésen – képes kapcsolódást teremteni, értéket közvetíteni, és valódi hatást gyakorolni a társadalomra. A Coca-Cola karácsonyi kampánya ennek kiváló példája volt.