Gyakran találkozunk márkák közösségi média posztjával, amiket valamilyen aktuális ünnep vagy esemény ihletett.
Right-time tartalomnak nevezzük azokat az aktualitásokra reagáló tartalmakat, melyek bekövetkezése előre tervezhető, és lehetőségünk van rá időben felkészülni. Például nemzeti- és vallási ünnepek, világnapok, kulturális események. Ezeknek a dátumát legtöbbször jó előre ismerjük, és elő tudunk készülni a tartalommal. De mitől jó egy jó right-time poszt? Mikor származhat előnyünk egy ilyen tartalomból, és mikor érdemes inkább csöndbe maradnunk?
- Csak a releváns eseményekre reagáljunk: ne csak azért posztoljunk, mert mások is így tesznek. Azok a right-time tartalmak fognak jól működni, amikkel a márkánk szoros összhangban van. Olyan ügyek, melyek mellett rendszeresen kiállunk, vagy olyan események melyekhez a márkaüzenetünk szorosan tud kapcsolódni. Például a Coca-Cola számára ilyen a Karácsony, vagy a nők mellett elkötelezetten kiálló márka számára a Nőnap. Ha úgy érezzük, hogy az adott ünneppel nincs szoros kapcsolatban a márkánk, inkább maradjunk csendben, és várjuk ki azt az eseményt, ami kapcsán hitelesen szólalhatunk meg
- Legyünk konkrétak, és szabjuk az üzenetünket a márkához: az internetezők ingerküszöbét nem ugorjuk meg egy „Boldog augusztus 20-át” üzenettel. Ennél többet kell mondanunk. A márkánkhoz és a márkaüzeneteinkhez kell kapcsolnunk a tartalmat. Mondjuk el, hogy hogyan kapcsolódunk az adott eseményhez, és mit tesz a cégünk az adott témában
- Generáljunk párbeszédet: törekedjünk ezekben a posztokban aktivitásra, kommunikációra rábírni a követőinket, hogy ők mondhassák el saját élményeiket, gondolataikat az adott esemény kapcsán.
- Vezessünk right-time kalendárt: Szerencsére a right-time tartalmak száma végtelen. Rengeteg olyan esemény lehet, amire találunk megfelelő kapcsolatot és mondanivalót. Vezessünk right-time kalendárt, ahol összegyűjtjük az összes aktuális eseményt, és előre kiválaszthatjuk, hogy mik azok, amikre reagálni szeretnénk. Így lesz időnk a tartalom kitalálására, és az üzenet kidolgozására.
A real-time tartalmak témáját mindig egy adott pillanatban felkapott esemény/történés téma adja, amivel egy közösség az adott pillanatban erőteljesebben foglalkozik.
Tehát a legnagyobb különbség az, hogy ezekre a tartalmakra nem tudunk előre felkészülni, hanem gyorsan és szemfülesen kell reagálnunk.
Mitől real-time egy tartalom?
- Egy felkapott témát, eseményt, történést dolgoz fel
- Gyorsan, legtöbbször percek/órák alatt reagál valamilyen aktualitásra
Mikor jó egy real-time tartalom:
- Jól rezonál a márkaértékeinkkel: csakúgy, mint a right-time tartalmak esetében, itt sem cél, hogy mindig mindenre reagáljunk. Fókuszáljunk azokra a témákra, amik kapcsán a márkánk hitelesen szólalhat meg, és amik jól illeszkednek értékeinkhez.
- Gyors: a reagálásra sokszor perceink vannak. Legyünk szemfülesek, és próbáljunk mi lenni az elsők, akik megszólalnak. A legtöbb real-time téma esetén néhány órával/nappal később megszólalni már inkább kellemetlen, mint előnyös. Mérlegeljük, hogy elég gyorsak tudunk-e lenni, és ha igen, akkor csapjunk rá a lehetőségre
- Van mit mondanunk a témában: ne akarjuk görcsösen megerőszakolni az üzenetet. Csak akkor szólaljunk meg, ha az üzenetünket hitelesen köré tudjuk építeni az adott téma köré.
- Olyan témában szólaljunk meg, amiben a célcsoportunk aktívan kommunikál: hiába kap fel az internet 1-1 trendet, ha a márkánk fő vásárlói köre nem találkozik az adott üzenettel, akkor könnyen lyukra futhatunk egy nem jól összerakott poszttal
- Válasszuk meg, hogy mibe állunk bele: csak akkor posztoljunk, ha biztosak vagyunk abban, hogy megfelelő gyorsasággal, és jó üzenettel szólalunk meg. Ha kétségeink vannak, inkább ne tegyük ki a tartalmat, mert több kárunk származhat belőle, mint előnyünk.
A real-time tartalmak nehézségét az jelenti, hogy folyamatosan figyelnünk kell azt, hogy a vásárlóink milyen témákkal foglalkoznak, és milyen trendeket kapnak fel. Ezek a tartalmak alapos figyelmet, gyors jóváhagyási folyamatot és sok kreativitást igényelnek. Sajnos kevés olyan márkát látni, akik megfelelő módon használják a real-time marketing előnyeit, de azért látni néhány jó példát. Ha viszont jól elkapunk egy témát, az sokat hozhat a konyhára, hiszen gyakorlatilag ingyen, nagy figyelmet kaphat a márkánk. Nektek van kedvencetek? Osszátok meg velünk kommentben.
Segítségre van szükségetek a real-time vagy right-time marketingben? Keressetek bizalommal, és a Tomorrow mindent megtesz, hogy a ti márkátok is kitűnhessen a közösségi média zajából.
#tomorrowreklam #realttimemarketing #righttimemarketing #socialmedia